Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Några rader ord och meningar med känslor och förhoppningar.

Av Johanna - 29 november 2014 14:09

Jag bär på ett förvirrat, oroligt, stressat och orkeslöst men samtidigt rastlöst inre. Jag drömmer om något mer, om något varmare. Jag har förhoppningar om att det snart kommer bli lugnare, tryggare och roligare. Bättre. Tankarna fastnar på hur. Hur ska jag göra?


Jag skriver till dig och dig. Jag berättar att jag finns här för dig och för dig. Jag vet om att ni inte mår bra just nu. Jag försöker ge er stöd, som jag ser att ni försöker att ge mig. Kärlek sänds via sms och kramar. Jag vill se er må bättre, att få vara lyckliga.


November går mot sitt slut, och det tycker jag faktiskt känns skönt. Även fast tiden ibland går för fort för att en ska hinna med så hoppas jag att det nya ska bära med sig något bra. December innebär jul. Varma ljus, goda dofter och smaker, och pyssel som får det mörka och kalla att kännas ljusare och varmare. Förhoppningsvis iår med.


Text: textrader, Johanna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards