Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Den senaste tiden.

Av Johanna - 28 februari 2014 15:12


För ett tag sedan läste jag en artikel samt såg på tv om SDs dåliga, och enligt mig felaktiga sätt att få in pengar till sitt parti. Postade ett inlägg om det på IG och skrev att jag ogillade deras sätt och fick samtycke av några fina människor.


En kväll bläddrade jag igenom min systers tonårstidning och såg denna bild som jag tycker kan tolkas som att du är en vinnare utan hår men inte med (eller?). Enligt mig kan du känna dig som en vinnare med eller utan hår! Båda alternativen är okej, det är din kropp och ditt val!


Under de närmsta veckorna innan sport/vårlovet målade jag mycket med akvarell för att få klart mina bilder till mitt gymnasiearbete. Veckan innan lovet hade alla treor brytvecka då våra gymnasiearbeten redovisades. Jag fick möjligheten att se många bra projekt som utställningar, konserter och teaterföreställningar. Hela skolan fylldes med mer liv och skapande. Superkul! Det var även en lättnad att själv få visa mitt arbete och få positiv respons tillbaka.


I bildkursen har jag målat mycket med olja. Jag börjar att gilla mer att använda mig av H2O olja vilket är roligt.


Inför OS tyckte jag att Google hade en bra bild på sin söksida. Peppande och positivt budskap!


För ett kort tag sedan fick jag detta fina meddelande av min kära vän Kiama som värmde mig mycket inombords och fick mig att le. Hon är en sådan underbar person!


På alla hjärtans dag som var en fredag lade jag upp den rosa bilden med text på IG och hälsade alla en glad alla hjärtans dag. Även om det är en kommersiell dag som främst riktas åt heteronormen vilket jag inte tycker om så tycker jag att det är fint med kärlek. Du behöver inte ha en partner för att fira alla hjärtans dag, kärlek är även mellan vänner och familj. Denna dag behöver du inte köpa något (om du inte gärna vill det), ge kärlek och visa uppskattning till de som betyder något för dig.

 

På kvällen lagade och åt jag god middag tillsammans med ett stor gäng härliga människor och därefter gick vi ut på krogen för att dansa och ha det roligt.


Lördagen den 15/1 började väldigt jobbigt med tårar. Glädjande blev förmiddagen mycket mysig då jag var 
nere i centrum tillsammans med mina vänner Kiama och Elin och min syster Sara. Vi fikade, pratade och var till stadens bibliotek vilket var välbehövligt!

 

På eftermiddagen och kvällen packade jag mina väskor och donade inför den kommande resan.


På söndagen åkte jag tillsammans med min familj till Teneriffa där jag spenderade hela sport/vårlovet. Semestern var mestadels bra och vädret och värmen var ungefär som en svensk sommar. Det var härligt och roligt att få komma iväg på en resa samt besöka ett annat land.

Nu rullar vardagen på som vanligt och imorgon är det äntligen helg!

Text & fotografier: textrader, Johanna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards