Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Några bra saker den här veckan.

Av Johanna - 17 januari 2014 19:29

1. I tisdags var det snötäckt överallt här jag bor, snön kom plötsligt och i stora mängder. Denna dag gick jag till bussen då jag började senare och eftersom jag bor en bit från hållplatsen tar det lite tid, framförallt i snöväder.

När jag kom fram till hållplatsen såg jag att bussen var där och att den precis startade motorn för att åka iväg. Jag sprang fram och vinkade men den fortsatte att åka. Jag trodde att busschauffören inte hade sett mig. Men så stannade bussen och dörren öppnades. Jag gick fram, steg på bussen och tackade honom så mycket. Busschauffören sa att han såg mig men att han var tvungen att köra fram en bit för att kunna stanna på ett bättre ställe.

Under hela turen pratade chauffören med en annan passagerare om sitt jobb som han sa att han verkligen trivs bra med. Nästan bara goda ord kom från honom.

Jag tycker att han representerade sitt arbete mycket bra och att han var snäll som stannade för mig! Det var/är jag otroligt tacksam för!

2. Den 15 januari, i onsdags tyckte jag att de hade ett mycket bra snack på Morgonpasset i P3 angående hur ens handlingar och ord påverkar andra (både om en är medveten om hur personen kommer att känna och reagera eller inte alls tänker på det), t.ex Pojkars/mäns påträngande och elaka beteende mot tjejer/kvinnor på dejtingsajter, elaka mail till offentliga personer som radiopratare och att en faktiskt kan må dåligt av flörtande och påträngande personer på krogen. Jag tycker att de sa bra, viktiga och anmärkningsvärda saker! Det kan ni lyssna på om ni vill.

3. Jag är glad för att mitt och Sarahs projekt i entreprenörskap går framåt och att vi blir nöjda! Vårt ämne är feminism och välgörande ändamål.

Text: textrader, Johanna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards