Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

8/1-14, det som tar emot.

Av Johanna - 8 januari 2014 17:33

Det är så mycket som känns motstridigt och tungt. Jag känner inom mig att jag vill vara glad, att det finns glädje i mitt bröst som vill fram men det finns hinder i vägen som gör det förvirrande och jobbigt.


Varför kan jag inte ta samtalet och rakt ut säga det jag vill? För jag är rädd för att igen få bekräftelsen av att ni inte är förstående och att era röster går över min. Mitt tycke gör inte mig till en absurd person. En måste kunna accpetera varandras olika åsikter och tänk.


Varför skjuter jag saker framför mig? För att det tar emot. För att orken inte räcker tillräckligt. För att allt kommer samtidigt och bildar högar framför mig.


När dagarna inte är annat än gråa och när jag vet att en vän och en familjemedlem också kämpar mot det som tar emot för de blir jag ledsen, jag vill finnas där som stöd för de.


Så sammansätts allt detta och det blir tungt. Jag behöver pepp och mer styrka!


Håll er själva och varandra varma när det är mörkt och kallt, och backa upp för varandra - det behöver vi. Kram.


Text: textrader, Johanna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards