Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Avslutning och julhelgen.

Av Johanna - 28 december 2013 14:14

20/12
Jag firade att det blivit jullov tillsammans med kära vänner. Vi var till kyrkan för att se musikelevernas juluppvisning, som de gjorde jättebra. Därefter lunchade jag tillsammans med Anneli, Amanda och Caroline på ett trevligt café i staden. På kvällen samma dag var jag på en förfest hos Johanna med några vänner där vi grattade Cecilia som fyllde år. Sedan gick vi till Harrys och festade. Jag hade en mycket bra dag med glädje!

23/12
Jag och familjen åkte till mormor och morfar där julhelgen skulle spenderas. En dag fylld av donande.


24/12

Julafton. Dagen firades hos min morbror med hans familj med Kalle Anka på tv, god mat, prat, en lite quiz jag ordnat och julklappsutdelning. Jag fick mer än vad jag hade önskat mig att få, de finaste julklapparna var att mamma skänkt pengar till WWF- för att öka mångfalden i regnskogar och Moleskine boken på bilden nedan. Jag är väldigt tacksam för de fina presenterna med all omtanke bakom, att jag får god och bra mat och att jag har människor omkring mig. Det är inte alla som har det så tyvärr.

26/12

På förmiddagen var vi en kort tur till centrum av Karlstad där jag fyndade ett par hängselshorts i röttmanchestertyg på mellandagsrean. Det är allt bra med rea.

 

På eftermiddagen åt vi mormors mat till middag och drack kaffe innan det sas farväl till mormor och morfar och vi åkte hem. Så var julen slut, i alla fall nästan.



27/12
Redan fredag. Jag och familjen tog en tur ut med bilen för att införskaffa kattmat och lite annat. Sedan var det dags för middagslagning innan jag och mina systrar gick på bio. En mysig stund! På kvällen sågs det en film till fast hemma.


Jag hoppas att ni har haft en underbar julhelg med glädje, värme och gemenskap. Sena god jul hälsningar från mig!

Text & fotografier: textrader, Johanna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards