Direktlänk till inlägg 15 december 2013

15/12

Av Johanna - 15 december 2013 13:21

Julen närmar sig med stora steg. Lucia ha redan varit och om endast fem dagar är det skolavslutningsdag och om 9 dagar är det julafton. Idag är det tredjeadvent och jag har tänt det näst sista ljuset i adventljusstaken.


3/12

Luciadagen. I skolan såg jag på ett luciaframträdande av musikettorna vilket var mysigt, sedan var jag till muséet för att titta på en utställning, och mer där till. Efter sista lektionen fotograferades jag av Anneli till hennes mediauppgift, en rolig stund i studion. När jag kom hem lagade jag pizza och sallad till middag, och såg på filmen Arthur och julklappsrushen och drack kaffe med Sara och mamma. Arthur och julklappsrushen är ett filmtips till er som gillar jul- och roliga barnfilmer!


14/12

Jag var till stadens köpcentrum för att handla de sista julklapparna med familjen. Det var mycket folk och rörigt men jag fick köpt det jag behövde till julklapparna jag sak ge bort, en present till Cecilia som snart fyller år och pappa var snäll som köpte en klänning till mig att ha på julen. Fina Sofia var till stor hjälp och ett mycket bra sällskap!


Det är mycket som ska göras i skolan innan jullovet och alla hemuppgifter står staplade på en hög i väntan på att arbetas av. Ingen vila här inte. Jag längtar tills firande och lediga dagar!


Varma kramar från mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards