Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Jag skriver kort om dagar som har passerat som i en dagbok.

Av Johanna - 18 november 2013 09:00

29/10

En av höstlovets höjdpunkter var denna dag då min vän Cecilia på kvällen hade ordnat höstmys. Vi var ett gäng vänner som hade det mycket mysigt och roligt ihop. Jag gillade framförallt sällskapet och tävlingarna. Jag tycker det är så himla bra att jag har vänner som gillar att ordna upp sådant! Å alla de roliga fotografierna vi tog (...).


1-2/11

Fina Amanda hade ordnat fest, vilket var fantastiskt. Det är skönt att kunna koppla bort alla tankar kring tunga saker en ska och bör göra och bara ha det bra. Det var en kväll och natt med mycket prat och skratt med härliga människor!


2/11

Hyfsat god mat mättade min mage på Ikea och jag fick ett par nya gardiner och två klädesplagg av mina föräldrar. Jag är så tacksam för det.


3/11

Familjetur till Ullared, Gekås. Jag köpte några billiga och behövliga saker och åt min matsäck. Tyvärr står jag inte ut längre stunder på ställen som Gekås så det blev inte alls länge vi var där. Men det dugde gott och väl, även om det var motstridigt för några av oss att gå.


9/11

En filmkväll och natt med kära Nathalie och hennes pojkvän. Jag var så glad över att jag fick sova över hos henne i stället för att hemma behöva spendera kvällen inne på mitt rum eller sittandes bredvid försjunken i mina egna tankar då mina föräldrar bjudit över ett par vänner.


10/11

Jag var på årets första julmarknad med mina föräldrar och Sara. Dock fick jag migrän. Men tack vare lite kaffe, en huvudvärkstablett, frisk luft, djupa andetag, stöttande familjemedlemmar och ljuv stämmning så mådde jag bättre och kunde gå runt bland marknadstånden och titta på allt det fina.


På kvällen denna dag grattade jag pappa på farsdag med ett enkelt kort, och någon timma senare ordnade jag och mina systrar en ostbricka med kex och frukt till honom och mamma som såg på film ihop. Mest som ett tack för att vi åkte till marknaden. Klockan 20:00 ockuperade jag och mina systrar vardagsrummet för att se EMA - galan på Mtv, One direction vann priset för årets pop! Så fick jag växlat några ord med min bror över telefon, jag hoppas verkligen vi ses snart! Jag saknar dig.


16/11

Lördag. På förmiddagen åkte jag tillsammans med Sara och pappa ner till stan för att göra några ärenden och samt besöka PMU second hand. Sedan blev den fortsatta dagen en syster dag. Jag och Sara strosade runt bland affärerna nere i centrum och åt vegansk sushi. När vi kom hem drack vi kaffe och myste i vardagsrummet till en film och olika program på tv. Senare på kvällen blev vi dock lite oense, men det löste vi relativt fort. Det är bra att inte vara långsint.


17/11

Jag tog mig ner till stan även denna dag. Först gick jag runt själv i det härliga novembervädret och höll mig sysselsatt med att sms:a med Elin och Sara i väntan på att Daniel skulle komma. Tillsammans tog vi en fika på ett café, hade långa samtal och promenerade. Det var riktigt trevligt. På eftermiddagen när vi sagt hej då cyklade jag hem. Jag lagade mig en enkel men mycket god middag som jag åt tillsammans med min familj över ett glas öl. Kvällen spenderade jag mestadels för mig själv och prickade av några saker på listan över måsten. Det var en skön söndag i sin helhet.


Text: textrader, Johanna


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards