Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Kort om böcker jag har läst i sommar.

Av Johanna - 8 augusti 2013 11:39

Lite mer än slutet på 1Q84 av Haruki Murakami (den första av tre böcker). Tre personer med tre olika liv som på något sätt hör samman. Något tung att läsa.

 

Himlen börjar här av Jandy Nelson. En berättelse om en flickas liv, som saknar sin äldre syster som gått bort och om kampen att gå vidare, som bor tillsammans med sin momor och morbror men sucktar efter sanningen om hennes mamma och som söker sig själv och kärleken. En lättläst ungdomsbok.


  

Hus & hem Retro. En bra tidning mellan bokläsandet om retroinredning och inspiration.

 

Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling. En tonårsaktig bok om två flickor, deras liv och drömmar.


 

Än så länge endast halva Kafka på stranden av Haruki Murakami. I denna roman får du följa med en 15 årig pojke som rymmer hemifrån och en över 60årig man som var med om en olycka vid nio års ålder som kom att påverka hela hans liv, som levde ett ensamt och enkelt liv men som nu flyr ifrån sin trygghet på grund av en händelse. Men även om bi personer som får boken att höra samman.

        

Ibörjan av sommarlovet läste jag mer, nu har läsningen lagts lite åt sidan och i stället har jag lyssnat mer på musik och radio. Men jag ska se till att läsa mer, i alla fall innan skolan börjar.


Text och Fotografier: text och foton textrader, Johanna. Bilder med texter inte mina.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 januari 2016 14:36

Vi stod i samma kassakö i en av centrums livsmedelsbutiker. Snabbt tittade vi båda på varandra. Det jag minns av dig är att du såg trevlig och glad ut. Du hade fina ögon. Hur ska jag agera när jag möter en främmande människa som jag för stunden finne...

Av Johanna - 3 augusti 2015 22:53

"Attention is the rarest and purest form of generosity."

Av Johanna - 18 april 2015 21:41

  Det är så himla härligt med blommor och solsken som kommer med våren! Naturen är verkligen vacker.Text & fotografier: textrader, Johanna. ...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:15

Lördag, en dag med min vän Nathalie. Det kändes väldigt behövligt och betydelsefullt att få vara med någon, med en vän, efter att ha fått gå igenom något riktigt jobbigt. Vi pratade och bara var med varandra som sällskap. Det kändes väldigt bra.   ...

...

Av Johanna - 22 februari 2015 11:05

Det var bättre ett tag mellan oss. Jag trodde det var bra. Nu har allt rasat. Kanske förstördes det för länge sedan men att det nu blev synligt. Det var nu det verkligen bevisades. Finns du kvar? Har du någonsin funnits? Vad har varit sanning och vad...

Johanna

      

Presentation


Jag är född i mitten av 90-talet. Jag tycker om natur, veganism, feminism, kaffe, konst, kreativitet och många fler underbara saker.

Länkar

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards